04-10-2012

Muziek; My joyful, golden oldies music top 3

Muziek waar je vrolijk van wordt! Muziek waarbij je volumeknop spontaan volledig openspringt en waarbij je niet stil kan blijven zitten. Dat is mijn joyful, golden oldies muziek. Uit mijn favorietjes heb ik een top 3 gemaakt. Be ready for some old joy:

1. Pointer Sisters - I'm So Excited
Als ik dit nummer hoor, bijvoorbeeld bij het Foute Uur van Qmusic vanmorgen, krijg ik zin om met een giga foute mega Broadway-smile op mijn gezicht foute danspasjes te doen, al knippend met mijn vingers. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben! 

2. Michael Jackson - Thriller 
Echt vrolijk is dit nummer natuurlijk niet, maar voor mij roept het leuke herinneringen op. Toen ik nog op de basisschool zat, zat ik op jazzballet, net als elk klein meisje uiteraard. En toen hadden we, voor de jaarlijkse balletvoorstelling, een dansje geleerd op dit nummer. En elke keer als ik dit nummer hoor, zie ik mezelf weer voor me. In die danszaal, voor die spiegel, mijn pasjes aan het oefenen. Mooi om aan terug te denken.

3. Dirty Dancing - Time of my Life
Nobody puts Baby in the corner... zucht, wat een heerlijke film is dat toch!! Die film kan ik wel blijven zien en dan natuurlijk elke keer weer helemaal wegzwijmelen. En dan vooral dit nummer. Zo lekker onrealistisch, maar hee, wie wil dat nou niet mee maken; Don't we all want some Dirty Dancing..?!?

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!