25-10-2012

Lijstjes ; Can't do without


We hebben allemaal zo onze dingen waar we absoluut niet zonder kunnen. Zonder kunnen we gewoon niet functioneren, zonder bestaat er geen leven, zonder weten we ons geen raad… Denk dat zo wel duidelijk is wat ik bedoel toch? Mooi. Bij de een is het materialistisch, bij de ander gaat het om het ontastbare. Dus, here are my things I just can’t do without;

 Rust
Als ik het druk heb, vind ik het heerlijk om bijvoorbeeld even in bad te gaan, onder de zonnebank te gaan liggen, even mijn hoofd leeg te maken op het strand, even te mediteren. Om goed te kunnen functioneren heb ik zo af en toe rust nodig. En dan bedoel ik de rust waarbij je je hoofd helemaal leeg kan maken. Gelukkig ben ik daar goed in, mijn hoofd leeg maken, niet nadenken en het verstand op nul. Daar heb ik allemaal totaal geen moeite mee!

Nachtrust
Ook een vorm van rust natuurlijk, maar dan toch anders. Slapen is heel belangrijk voor mij. Ik heb mijn slaap echt nodig. Per nacht moet ik minstens 7 uur kunnen slapen, doe ik dat niet, dan merk ik dat de volgende dag. En de dag daarna. En daar zijn ze op mijn werk niet zo blij mee….

Muziek
Zonder muziek geen leven. Klinkt misschien overdreven dramatisch, maar zo is het echt. Ik heb eigenlijk overal waar ik ben muziek om me heen. Op mijn werk staat de radio aan, in de auto heb ik een cdtje of mijn radio aan staan, thuis de radio (als de tv niet aan staat!), als ik ga sporten heb ik mijn oortjes in met muziek. Muziek staat voor mij ook gelijk aan herinneringen. Komt het niet door de tekst, dan komt het wel door het nummer zelf. Een nummer wat je bijvoorbeeld een keer hebt gehoord op een crematie, een bruiloft of een bepaald feestje. Yep, I looooove MUSIC!!

Humor
Humor is belangrijk in het turbulente leven wat we tegenwoordig allemaal hebben. We rennen van hot naar her en sjezen onszelf daarbij volkomen voorbij. Daardoor worden bepaalde situaties en gebeurtenissen soms wel eens heel zwaar opgevat. Terwijl het juist zo goed zou zijn als we er met zijn alleen eens om kunnen lachen. Ok, ik verwacht niet dat iedereen lachend naar het nieuws gaat zitten kijken. Want vaak is het alleen maar ellende wat we om half acht te zien krijgen. En ok, je zal vaak op het moment zelf niet blij zijn met hoe iets loopt (stel je koffie valt over je net gewassen witte overhemd heen, 5 minuten voor je die belangrijke afspraak hebt!). Maar als je een dag later (of een week later...) maar wel heel hard kunt lachen, om je eigen stommiteit en onhandigheid.

Gezond leven
Als je mijn Challenge blogjes volgt is je wel opgevallen dat ik behoorlijk gezond eet. Maar daarnaast houd ik zeker ook wel van een lekker patatje of een pizzaatje op zijn tijd. Normaal gesproken eet ik dus gezond. Ik eet graag lekkere yoghurt, vers fruit, verse groente en drink eigenlijk alleen maar koffie, thee en water. En juist omdat ik zo gezond eet, kan ik zo onwijs genieten van dat patatje op zijn tijd!! Naast het gezonde eten houd ik heel erg van beweging. Trust me, dat zou je echt nooit achter me gezocht hebben vroeger. Ik was liever lui dan moe en deed alleen het hoogst nodige (lees; gymen op school en heen en weer naar school fietsen). Nu kan ik bijna niet meer zonder! Ik sport z’n 5 a 6 uur in de week op het moment. Toegegeven, het is best veel af en toe. Zeker als je daarbij bedenkt dat ik ook nog eens 42 uur werk per week én daarnaast nog een sociaal leven wil hebben. Maar het gaat goed en mijn lichaam geeft gelukkig goed aan wanneer ik echt even rust nodig heb!

Vrienden & Familie
Wat zou ik zonder mijn lieve familie moeten? Wat zou ik zonder mijn schatten van vrienden moeten? Ze zijn er altijd voor me; in good times and bad times, for better for worse. Bij mijn vrienden en familie kan ik heerlijk mezelf zijn, zij kennen me als geen ander en misschien zelfs nog beter dan ik mezelf ken ;-) Ik kan altijd bij ze terecht, of het nou gaat om een lach of een traan, ze staan altijd voor me klaar. En andersom uiteraard!!!

Telefoon…
Ja vreselijk, ik schaam me er best een beetje voor haha! Maar op de 1 of andere manier kan ik niet meer zonder mijn telefoon. Oke Pat, dit is echt overdreven. Klopt, want ik kan m’n telefoon ook best thuis laten liggen als ik een avondje wegga. Maar zodra ik thuiskom wil ik dan toch kijken of ik niks heb gemist. Daarnaast staat mijn muziek erop, maak ik aantekeningen in mijn telefoon als iets me te binnen schiet, is het mijn verbinding met de buitenwereld als ik aan het werk ben, maak ik foto’s van al dat me opvalt en is het eigenlijk gewoon mijn kleine mini laptop. Ik stuur mailtjes, bezoek websites, check Facebook & Twitter, check het nieuws en houd mijn sociale contacten bij. Maar… aan de andere kant, als ik ergens echt druk mee bezig ben (schrijven, zingen, hard werken… you name it) kijk ik niet eens naar dat hele apparaat. Dan is mijn aandacht zo bij dat andere dat ik er helemaal niet aan denk om nog op mijn telefoon te kijken. Om er dan na een uur achter te komen dat ik een aantal WhatsAppjes heb gemist… Sorry guys!!

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!