17-10-2012

Heerlijkheid; Sporten

Sinds kort heb ik mijn abonnementje op de sportschool weer opgepakt. Tot een jaar terug volgde ik Zumbalessen bij een sportschool, wat enorm leuk was! Na een tijdje (ik ben zo’n sporter die niks volhoudt, ken je dat?) wilde ik yoga lessen gaan volgen. Ik kwam terecht bij een klasje in Wateringen en eerlijk gezegd, was dit absoluut niet wat ik ervan verwachtte. Had ik verwacht dat ik best wel een beetje zou zweten en me in onmogelijke houdingen zou moeten wringen, nee hier was alles heel relaxed, zen en rustig. Ook lekker, begrijp me niet verkeerd, maar niet waar ik naar op zoek was. Dus op naar een andere uitdaging. Ik kwam terecht bij BBB, in Leidschendam (ik woonde destijds in Den Haag). Geweldig principe, alles ging om healthy food en sporten in warmte cabines. Ik zou zeggen, neem even een kijkje op www.beautybodybalance.nl, absoluut de moeite waard! Maar helaas moest ik verhuizen en werd de afstand te groot om hier nog te blijven sporten. Erg jammer, want ik had wel baat bij dit principe. Eventjes heb ik niks aan sport gedaan. Maar dat ging me ook tegen staan. Om mijn hoofd lekker leeg te krijgen, ga ik het liefst sporten, daar ben ik nu wel achter. Als ik een slechte dag heb gehad, train ik me een uur lang helemaal kapot (hardlopen/zumba/fietsen whatever) en daarna voel ik me voldaan en voelt alles een stuk makkelijker en luchtiger. Dus ik begon te hardlopen. Zwaar, maar wel lekker. Ik ben nog steeds bezig om het op te bouwen maar mijn schema is nu als volgt; 5 min warming up, 3 min hardlopen, 2 min wandelen, 5 min hardlopen, 3 min wandelen, 5 min hardlopen, 3 min wandelen, 3 min hardlopen, 5 min cooling down. En elke keer als ik ga lopen bouw ik het op. Dus ik kom wel aan die 5 km hoor! Dat doe ik nu dus drie keer per week. En ja, dan heb je nog 4 dagen over. Voor mezelf wilde ik twee rustdagen inplannen, anders is het te zwaar en het moet natuurlijk wel leuk blijven allemaal. Dus wat doe je die andere twee dagen. Eerst ging ik wandelen, maar elke keer hetzelfde rondje ging me op een gegeven moment ook een beetje vervelen. Dus ben ik, op aanraden van een vriendin, naar de sportschool gegaan. Hier heb ik een les Zumba gevolgd en Pole Fitness. Pole what?! Hoor ik je denken. Pole Fitness. Dat is een vorm van sport, krachttraining met een paal, paaldansen dus eigenlijk. Maar beeld je nu maar niet in dat ik als een volleerd paaldanseres zomaar eventjes, soepel en sensueel, in die paal klim. Ik heb er nu een les of vier op zitten en ik moet zeggen, het gaat elke keer wel wat beter. Maar nog steeds voel ik me als een olifant die probeert aan een paal te hangen. Blijven oefenen… Zumba daarentegen gaat me wat beter af… 2 uur per week gooi ik m’n heupen in de strijd tegen de kilo’s en calorieën. En ik geniet daar zooooo van! Op heerlijke Latijns-Amerikaanse muziek doen we de mambo, de rumba en noem ze allemaal maar op. Ja, dat is wel echt mijn uitlaatklep. Na een uurtje ben ik doodmoe, kan ik bijna geen stap meer verzetten, maar toch kijk ik dan alweer uit naar de volgende les.

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!