18-10-2012

Muziek; Jeugdherinneringen


Muziek; Jeugdherinneringen

Tijdens het Foute Uur van Q-Music worden veel van mijn jeugdherinneringen weer wakker gemaakt. Een uur lang de meeste foute muziek de je je kan voorstellen. Maar wel muziek waar ik vroeger echt van hield. ‘I’m a Barbie Girl, in a Barbie world’… Mijn ouders moeten gek van me zijn geworden.. Hierbij dan dus even mijn biechtblog van welke muziek ik nou echt fan was. Van welke popgroepen ik posters had hangen, waarvan ik stickers had geplakt in mijn agenda, op mijn spiegels, op mijn kastjes (waar paps niet zo blij mee was…)


Jaja, ik was fan. Wie kent ze niet, S Club 7! Nee, gaat er nergens een belletje rinkelen? Deze popgroep is bekend geworden dood een televisieprogramma wat is gemaakt rondom deze popgroep. In dit programma deden ze verschillende locaties aan en stond er elke aflevering een nummer van het huidige album centraal. De bandleden speelden overigens zichzelf. Ik kon me daar helemaal in verliezen. Stond de nummers, met borstel in mijn hand, te playbacken in mijn kamertje. Stickers in mijn agenda, posters op mijn muren, albums had ik… Ja ik ging er vol voor.


Na het optreden van de Spice Girls bij de Olympische Spelen schaam ik me een beetje voor mijn oude fanschap. Hoge verwachtingen had ik al niet, maar ik vond het stiekem wel heel leuk dat ze nog 1 keertje hun hits zouden vertolken. Vroeger was ik namelijk ‘Emma; Baby Spice’. Ik kende alle nummers uit mijn hoofd, had een Spice Girls broek, een Spice Girls topje en slippers met plateau zolen. Met mijn lange blonde haar in twee staartjes voelde ik me natuurlijk compleet ‘Emma’. Ik weet nog goed dat ik met mijn ouders in Salou op vakantie was. Mijn 2 zussen en ik, plus nog 2 vakantie vriendinnetjes stonden met zijn vijven op een podium, de Spice Girls te playbacken. Inclusief danspasjes. En plots kwam daar een Engels groepje van ook 5 meiden, die tegenover ons gingen staan playbacken. Stonden wij daar toch even flink te battlen!

K-Otic / Starmaker -Welk nummer niet…
Maar het begon bij; Damn I think I love you

Het programma starmaker kwam op televisie. Een groep mensen werd in een huis gestopt en daar zou een popgroep uit voort komen. Denk Idols meets Big Brother. En samen met mijn zus volgde ik dit. We raakten niet uitgekeken. Toen uiteindelijk de eerste single uitkwam, Dam I think I love you, wist ik niet hoe snel ik die moest halen. Deze single was nog gewoon van Starmaker, de groep had toen nog geen naam gekregen. Volgens mij zaten er toen zelfs nog zo’n twaalf man bij! Degene die uiteindelijk in K-Otic kwamen waren; Rachel, Anna, Bouchra, Sita, Bart, Martijn en Stefan. Cd’s werden aangesleept, concert werden bijgewoond en liedjes werden keihard meegezongen. Goeie ouwe tijd :-)

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!