19-10-2012

Challenge (19)


Datum : vrijdag 19 oktober 2012 (19)
Waar schrijf ik dit : Wederom in bed!
Wat heb ik gegeten vandaag : Haa, zelfs met mijn patatje en kroketje ben ik maar 1 puntje over mijn dagtotaal heen!
Ontbijt Yoghurt met krokante muesli

Tussendoor banaan

Lunch 2 boterhammen met kaas en een grote appel (Goudreinette.... jam jam jam!!!)

Tussendoor 2 mandarijnen

Diner Patatje en een kroketje (en mayo natuurlijk!)

Tussendoor 4 pepernoten

Heb ik een half uur bewogen vandaag? : Sure! Voordat ik gezellig patat ging eten bij mijn oudste zus, ben ik eerst maar even een rondje gaan hardlopen. Het was les nummer 11 en er zit nu echt vooruitgang in! Ik merk nu dat ik op een gegeven moment tijdens het lopen over een bepaald dood punt heen moet. Dat is het punt waarop ik denk te willen stoppen, maar dat eigenlijk helemaal niet wil natuurlijk. Dan krijg ik het ook moeilijk met mijn ademhaling. Op dat punt moet ik gewoon in mijn ritme blijven, één keer goed diep ademhalen en doorgaan. Als vanzelf gaat mijn verstand dan op nul en dan blijf ik lopen. En ik begin er nu echt gewoon plezier in te krijgen. Dat is ook wat waard uiteraard.

Hoe voel ik me : Lekker! Het gaat goed, voel dat ik wel hard moet werken, maar ik ben wel blij met hoe ik het nu allemaal doe. Ik beweeg lekker veel, wat ook goed is voor mijn geestelijke gemoedstoestand :-) Daarnaast eet ik gezond, wat ik ook merk aan mijn huid en ik neem ook nog genoeg tijd voor mezelf. Ik heb het gevoel dat ik mijn balans heb gevonden. En nu volhouden, want ik heb wel eens dagen dat ik mezelf echt van die bank af moet slepen om weer in beweging te komen. Ik vind het lekker om te bewegen, maar als ik na een lange dag werken op de bank zit, met mijn slofjes aan en een warme mok thee, is het toch wel heel verleidelijk om lekker te blijven zitten... Maar ja, wie mooi wilt zijn... Ja die moet er hard voor werken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!