03-11-2012

Muziek; vakantiedeuntjes


Wegdommelen in de warme zon, met een fijn muziekje in mijn oren, een cocktail in mijn hand en een zonnebril op mijn neus… Ja ik zie het al voor me. Genieten, that’s the word. En tijdens dat genieten luister ik het liefst naar de volgende deuntjes.

Elvis Crespo – Suavemente

Suavementeeee, Bessa Meeeee! Waar ik ook ben, als ik dit nummer hoor, schiet in meteen in de vakantie modus. Ik word vrolijk, heb de neiging m’n haar los te gooien en me helemaal te laten gaan. Ik voel een onbedwingbare dwang om te dansen. Allereerst begin ik voorzichtig met mijn tenen te wiebelen, vervolgens met mijn vingers te trommelen en uiteindelijk ga ik helemaal uit m’n dak! Dit is toch een heerlijk nummer!? Een echt vakantienummer als je het mij vraagt. Met die heerlijke Zuid-Amerikaanse klanken en die mooie taal (geen idee waar het nummer over gaat, maar we zingen gewoon mee!) is dit typisch zo’n nummer waarbij je je een zonovergoten strand visualiseert, met parasolletjes, ligbedjes, cocktails.. Getting in the mood here!!

Bruno Mars – Locked out of Heaven

Dit is een nieuwe, maar wauw wat is dit een leuk nummer!!!! Ik ben er helemaal weg van. De sound heeft wat weg van The Police, wat het geheel ook erg lekker catchy maakt natuurlijk! Vanaf de eerste keer dat ik het nummer hoorde was ik verkocht, dit is leuheeuk!! Het fijnst aan dit nummer? Dat het refrein zo lekker mee zingt en dat is dus ook wat ik ga doen (hierbij alvast mijn excuses aan mijn mede strandgangers…)

Jason Mraz – The Freedom Song

Een lekker singer-songwriter nummer. Relatief nieuw en ik word er zo lekker vrolijk van! Hij staat in mijn afspeellijst en stiekem hoop ik elke keer dat m’n shuffle ‘m er door heen gooit. Hij begint misschien een beetje rustig/saai, maar verderop in het nummer (als er muzikaal wat meer gebeurt) is het zo’n feel good nummer. Ken je dat gevoel, dat als je na een hele leuke film (hoeft niet zo’n diepgang te hebben, als het maar feel good is, denk Costa!) de bioscoop uit loopt en alles buiten net wat levendiger lijkt, de bomen lijken meer kleur te hebben, mensen lijken meer te lachen en vriendelijker te zijn, je stapt eens niet in de hondendrol die op straat ligt, automobilisten laten je voor, de zon schijnt precies op het moment dat jij op een terrasje gaat zitten, alles is gewoon net een stukje beter en leuker. Ja? Herkenbaar? Nou, zo voel ik me bij dit nummer!

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!