21-11-2012

Event; Music weekend

Ik heb een bizar druk weekend achter de rug. Vandaar dat ik even wat minder geschreven heb. En ik zal het de komende tijd ook behoorlijk druk gaan krijgen, maar ik ga zeker proberen (heeeeel hard mijn best doen) om toch te blijven schrijven!!

Vrijdagavond ben ik naar de Liveshow van The Voice of Holland geweest. Na een kleine race tegen de klok kwamen we precies op tijd aan bij Studio 24. En we waren eigenlijk net niet precies op tijd. De meeste zitplaatsen waren al vergeven en nu waren ze bezig met de staplaatsen. Uiteindelijk kregen we drie hoog achter een plekje toegewezen. Rechts naast ons zaten fans voor Eyelar, links fans voor Anja en achter ons fans voor Laurrhie. En wij waren (zijn!) voor Ron. Na het nodige handjeklap en vrolijk gelach ging de show dan echt beginnen. Ik had me eerlijk gezegd meer voorgesteld bij een liveshow. Op tv lijkt het allemaal zo groot en bombastisch, maar eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegenvallen. De optredens niet hoor, die waren stuk voor stuk (uitzonderingen daargelaten…) allemaal goed en groots. Maar het decor en de grootte van de studio op zich vielen eigenlijk wel tegen. Goed, team van Velzen was geweest. Eyelar was door, dus de meiden naast ons waren blij (onze oren iets minder…). Vervolgens was Team Nick&Simon aan de beurt. Maar toen kwam het… Team Trijntje. Klamme handjes en tikkende voetjes… Ron begon zijn optreden en deed dat erg goed als je het mij vraagt (misschien ben ik niet helemaal onpartijdig… ;-) ). De cijfers, en het commentaar, vond ik dan ook een beetje tegenvallen. Velorisa was OK, Laurrhie was eigenlijk best slecht (ze kan absoluut wel zingen hoor, don’t get me wrong, maar vrijdagavond klonk gewoon niet zo goed) en Sandra is platina. En dan is het alleen nog maar afwachten natuurlijk (en stemmen!). Het reclameblok kroop voorbij… De uitzending begon weer en daar kwam de uitslag. Als eerste Sandra, die is door. Tja, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht! Vervolgens bleek dat Laurrhie door was… Mijn mond viel open van verbazing. Hoe kan het, dat als je een 5,5 krijgt (een onvoldoende dus), je alsnog doorgaat?? Blijkbaar dus een hoop stemmen van het publiek. Begrijp me niet verkeerd, het is haar absoluut gegund, maar ik had toch zeker liever gezien dat Ron door was gegaan!!!!!

Zaterdag; Colibri – Jubileum concert
Colibri, de soul/funk coverband waar Ron Link ook bij zingt, bestond zaterdag 12,5 jaar. Kan niet echt filmpjes vinden, maar Like ze even op Facebook hier voor een impressie van de avond!

Het einde van mijn muzikale weekend vond plaats in de HMH in Amsterdam. Voor het eerst dit weekend waren we op tijd (een applaus is hier op zijn plaats!). Het publiek bestond vooral uit dames en een paar hele dappere mannen (respect!). Na de jassen op te hebben gehangen en muntjes te hebben gehaald, begeven we ons naar de zaal. Het is nog niet zo druk en we kunnen een plekje best wel voorin bemachtigen. Wachten duurt lang en dat is ook in de HMH zo. Wat eigenlijk om kwart over acht zou beginnen begon nu geloof ik om half negen. Maar of je nou een kwartier wacht of een half uur, stalpoten krijg je toch wel. Plots gingen dan toch de lichten uit en werd het podium verlicht. Er werd begonnen met een prachtige moderne dans (deze). De zaal was stil en iedereen stond in verroering te kijken. Nadat het podium verbouwd was kwam daar Ben Saunders om iedereen weer een beetje wakker te schudden. En ‘The Voice’ is live ook ECHT zo goed! Wat een gave stem heeft hij zeg! Iedereen wakker, en toen kwam Linda de Mol herself even een praatje houden. Gillende vrouwen om mij heen, tja dan ga je vanzelf wel mee doen hoor haha! Linda vertelde over haar blad, dat ze maar niet kon geloven dat ze nu al haar 100e uitgave uitgaf! Ze was bijzonder onder de indruk, van alle lezers en lezeressen die de moeite hadden genomen om hier vanavond bij aanwezig te zijn. Het doel van het concert was simpel; kippenvel. Linda had haar favoriete artiesten uitgenodigd, om zo een ieder kippenvel te bezorgen. Er was ieder wat wils; Ben Saunders, Ruben Hein, Edwin Evers + band, Glennis Grace, Giovanca, Tania Kross, Nederlandse rappers, Gospel koor, Anita Meyer, Charly Luske, Marco Borsato en natuurlijk… de LINDA.BOYBAND!!!! Linda had de BOYBAND belooft dat er gillende meiden zouden zijn. Dus, hoe oud of hoe jong je ook bent, het verzoek was om gewoon je strot open te gooien en te krijsen voor de jongens. Nou ja, dat is heus wel aan ons besteed. Na wat fantastische optredens van onder andere Glennis, Giovanca en het Gospelkoor stonden daar ineens 4 appetijtelijke heren op het podium. Te weten; Louis Talpe, Ron Link, John Williams en Charly Luske. In pak, need I say more?? Gillende, krijsende meiden alom. Menig vrouw was niet meer te houden en het leek wel of de Backstreetboys voor ons op en het podium stonden. De muziek begonnen, de mannen werden aangekondigd en ze begonnen te zingen. De 1 duidelijk beter dan de ander, maar het gaat om het idee. Vervolgens werden de giga foute danspasje ingezet. God, wat was het heerlijk fout en geweldig boyband-achtig. De heren sprongen en dansten over het podium heen, alsof ze dat elk weekend doen! Ja, dit was zeker een geslaagd idee van Linda de Mol. Ik wacht met smart op de eerste single van de LINDA.BOYBAND ;-) Het concert werd afgesloten door Marco Borsato, die ook wel weet hoe hij een showtje weg moet geven!

En voor de oplettende lezer; Ron Link was inderdaad iedere avond van de partij! Naast dat het mijn zangleraar is, is het een geweldige zanger en ga ik heel graag kijken als hij optreedt.

En toen was het alweer maandag, waarop mij nog een muzikale uitdaging stond te wachten… maar daarover in een ander blogje meer.

Liefs, Patty

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!