11-11-2012

Holiday; Overview

Ik schrijf dit terwijl ik weer heerlijk in mijn eigen bedje lig! Vakantie vieren, reizen, proeven van andere culturen, van de zon genieten, vliegen, andere landen zien en de wereld ontdekken; ik vind het echt geweldig!! Ik heb van elke minuut vakantie genoten. 

Het was kort, toegegeven, voor een reis van zo'n 10 uur. Maar ja, beter iets dan niets. En daarnaast had ik geen vrije dagen meer en geen geld meer, dus dan is het kiezen of delen! Ik kan Curaçao absoluut aan iedereen aanbevelen. Maar, ga wel langer. Twee of drie weken bijvoorbeeld. Er is zoveel te doen en te zien op het eiland dat het eigenlijk onmogelijk is om dat in één week allemaal te zien en te bewonderen. Zelf hadden we drie dagen een autootje gehuurd en hebben we wat highlights bezocht. 


  • Willemstad; Je kan hier met de auto naar toe gaan maar er rijden ook gewoon bussen naartoe. Bewonder de o zo bekende gekleurde Handelskade, de pontjesbrug en alle vrolijk gekleurde gebouwen. Trek hier een ochtend of een middag voor uit (of een hele dag; als je behoorlijk wilt shoppen)
  • Aloë Vera Plantage; jammer genoeg hebben wij geen tijd gehad om hier heen te gaan, maar als ik nog een keer naar het eiland ga (that's for sure) zal ik hier ook zeker een bezoekje nemen
  • Hato Caves; de bekende grotten met wandtekeningen van Indianenstammen. Helaas; ook hier hadden we geen tijd voor aangezien andere bezienswaardigheden wat meer tijd in beslag namen. Maar net zoals ik bij punt 2 noem, hier zal ik de volgende keer zeker heen gaan!!
  • Christoffelpark; de rit hiernaartoe is sowieso al prachtig. Via de Weg naar Westpunt (het noordelijkst puntje van het eiland) rijd je vanaf Willemstad in één keer door naar Westpunt. Onderweg zie je al de mooiste landschappen, maar eenmaal bij het Christoffelpark aangekomen weet je niet wat je ziet. De natuur is hier prachtig en dit is zeker de moeite waard om het stuk te rijden
  • Sheta Boka; als je hier dan toch bent kun je hier ook nog een bezoekje brengen. Woeste golven slaan tegen de rotswanden aan en hebben in de loop der tijd prachtige Boka's (inhammen) gecreëerd
  • Diverse playa's; Als je bij Westpunt bent kun je via de west-kant van het eiland weer richting het zuiden rijden. Op de wegenkaart zul je zien dat hier langs de kustlijn heel veel strandjes te vinden zijn. Wij zijn bij diverse strandjes gestopt om de snorkel spullen tevoorschijn te toveren. Want dat is een zekere Must Do; snorkelen. Je hebt hier prachtige (tropische) vissen.
  • Zwemmen met dolfijnen; ja, het kost veel geld. Dat is het eerste wat ik er over zal zeggen. Maar; het is elke eurocent dubbel en dwars waard. Dit is echt een belevenis en ervaring om never nooit meer te vergeten. Het is moeilijk in woorden te vatten hoe het is om met deze sierlijke en elegante wezens te mogen zwemmen. Ze zijn fluweelzacht, super intelligent, voelen alles perfect aan. Echt waar; als je Curaçao bezoekt, doe jezelf dit dan cadeau!
En zo zijn er vast nog veeeeeeeeeeeeel meer highlights. Maar dit zijn degene die bij ons op het lijstje stonden. En serieus; als het niet lag aan mijn aantal vrije dagen en mijn saldo op mijn rekening, had ik nu mijn koffertje alweer klaar gehad...

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!