21-11-2012

Diet Dinsdag; Missie #wegballast (2)

Fail, fail, fail.... ik heb gefaald. Afgelopen week heb ik me absoluut niet aan mijn dieet gehouden. Aan het begin van de week ging het in principe nog wel aardig. Ik at overdag netjes, bewoog lekker en voelde me goed. Tot donderdag... Het begon 's ochtends al met een stuk appeltaart op het werk. Zelfgebakken door een lieve collega die jarig was, dus ja hallo, wie ben ik om dan af te slaan!!! Ik maakte mezelf wijs dat ik best wel een klein stukje taart kon eten, want 's avonds zou ik toch gaan hardlopen. Zo gezegd, zo gedaan. Aan het eind van de dag was ik moe. Toen ik thuis kwam bleek dat het eten dat op de planning stond niet genoeg was voor mij en mijn zusje. En dat is gevaarlijk... want wat doe je als je moe bent en je hebt geen zin om te koken? Je voelt 'm vast al aankomen.. we brachten maar even een bezoekje aan de plaatselijke snackbar. Een patatje en een snack, in principe moet dat kunnen. Niet als je ook al appeltaart op hebt, Patty!! I know, I know... Na het eten zat ik extreem vol. Ik kan merken dat ik niet meer gewend ben om zo vet en zo veel te eten. Toch wilde ik graag nog even hardlopen. Gewoon om het idee, dat ik ook daadwerkelijk iets nuttigs gedaan had die dag. Een uurtje later stond ik dus buiten, met nog steeds een volle buik. Een kwartier later kwam ik erachter dat hardlopen na een patatje niet echt een goed plan is. Ik kreeg behoorlijke buikkrampen, werd kotsmisselijk (bijna letterlijk..) en kreeg last van mijn ademhaling. Ik heb mijn les wel uitgelopen, met heel veel tegenzin en heb hier en daar ook een beetje gesmokkeld door te wandelen. Dat was donderdag.
Vrijdag heb ik overdag netjes gegeten. Avondeten was niet denderend gezien ik naar The Voice ging. Dat waren dus 2 pistoletjes. En ja, dan kan je er van te voren natuurlijk vanuit gaan dat je het daar niet een hele avond op gaat redden! Dus na de opnames maar even langs die mooie, grote, gele M gereden.... shame shame again for that burger..
Zaterdag ben ik overdag wezen hardlopen. Ging nog steeds niet helemaal denderend, aantal keer moest ik wandelen, maar er zit vooruitgang in. Zaterdag heb ik voor de rest wel goed gegeten, op 2 wijntjes na die ik 's avonds heb gedronken. Maar die heb ik er ook wel weer afgedanst :-)
Zondag was het LINDA.KIPPENVELCONCERT. 's Ochtends uitgebreid ontbeten (inclusief croissants...). 's Avonds gewoon aardappelen, groente en vlees. Maar na een avond op je benen staan, zingen en dansen komt dan toch die trek weer om de hoek kijken. En plots was daar weer die mooie, grote, gele M, nu een McFlurry.

Gisteren was het maandag en ben ik maar gewoon weer op de gezonde tour gegaan, wie weet valt er nog iets te redden....

Wel ben ik de afgelopen 3 x wezen hardlopen en heb ik 2 avonden lang op mijn benen gestaan en gedanst.

Ik schrijf dit stukje voor mijn weegmoment, zodat ik het meteen erop kan zetten als mijn weegmoment is geweest. En daar ben ik echt onwijs benieuwd naar! Ik ben bang dat er wel het 1 en ander bij zit... maar ja, eigen schuld dikke bult. En ik heb er wel van genoten, zo moeten we dat dan ook maar weer zien ;-)

RESULTAAT WEEGMOMENT; een pond eraf!!!

Ik kan het niet geloven, sorry voor mijn geklaag hierboven hahaha!!! Neemt natuurlijk niet weg dat dit geen voorbeeld week was. Maar hé er is een pond af, hoe moet je alleen niet vragen!!!!

Liefs, Pat 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!