08-01-2013

Project; Run to 5K

Jaja… het gaat dit jaar echt gebeuren. Ik ga me inschrijven voor twee 5KM hardloopwedstrijden. En hallooo… daar ga ik echt nog even heel hard voor trainen! Na een vreetvolle decembermaand ging ik afgelopen zaterdag namelijk weer eens hardlopen en dat viel tegen. Mijn ademhaling viel op zich wel mee (al had ik het idee dat mijn conditie niet mee is gegaan naar 2013…), maar het waren vooral mijn benen. Alsof er nog 30 oliebollen in verstopt zaten! Loodzwaar was het. Ik heb dan ook een vreselijke tijd gelopen (die ik heus niet ga delen), veel gewandeld en me ontzettend lopen ergeren aan mezelf. Hoe kan dat nou zo snel?? Hiervoor liep ik gewoon 15 minuten aan 1 stuk. Nog geen topprestatie natuurlijk, maar voor mij een hele mijlpaal geloof me. Nou was afgelopen les ook wel heavy, ik moest namelijk 20 minuten aan 1 stuk lopen. Zonder pauzes. Ik had er goeie moed in, tot ik 3 minuten had gelopen. Het voelde of ik geen steek vooruit kwam en mijn benen stopten ermee. Ok, volgende keer beter. Volgende keer (uhm, vanavond) loop ik dus maar even een ander lesje. Ik pak gewoon weer even op bij de 15m lopen, 3m wandelen en dan weer 5m lopen. Zo kom ik er wel weer J

RUN TO 5K


Oh ja, de hardloopwedstrijden! Samen met wat vriendinnen heb ik besloten dat ik 2 wedstrijden ga lopen. Al zal ik het niet zien als een wedstrijd, het is al een hele prestatie voor mij als ik de 5km uitloop. Zonder dat ik mijn tong ergens halverwege het parcours van de grond moet rapen. De lopen die op het programma staan zijn;

Golden Ten 5K loop, Hemelvaartsdag in Delft
Ladies Run 5K, 9 juni in Rotterdam

En ik wil binnenkort maar eens nieuwe hardloopschoenen kopen. Ik heb nu de goedkoopste van de goedkoopste, omdat ik eerst wilde kijken of ik hardlopen überhaupt leuk vind. Wat blijkt; ik vind het best wel aardig J Dus maar even investeren in nieuwe schoenen… Iemand tips??
Edit; ik heb net deze besteld :)
http://www.zalando.nl/nike-performance-dual-fusion-run-demping-hardloopschoenen-zilver-n1241a04j-103.html

2 opmerkingen:

Leave me a comment!