19-01-2013

Beauty; the Braids

Ideaal. Als ik niet weet wat ik met mijn haar moet, vlecht ik het gewoon in! De volgende dag heb ik dan een mooie slag/krul erin, dus ik ben meteen klaar voor twee dagen. Maar ik vind het ook gewoon leuk. Mijn haar werkt namelijk nooit mee als ik eens iets wil. Steilen is eigenlijk het enige wat echt lukt. Krullen zakken na een uur alweer uit (mits ik er een liter haarlak in spuit). Mijn eigen haar is ook niks, dat is gewoon slag en als ik er een borstel doorheen haal pluist het aan alle kanten. Dus tja, dan moet je toch dingen gaan verzinnen. Nou kon ik heel lang niet invlechten, niet eens bij een ander laat staan bij mezelf! Na wat oefenen hier en daar is het me toch gelukt. En ik doe het nu graag! Zo bewijze deze fotocollage;

Links bovenin en rechts onderin heb ik een vlecht in die begint halverwege mijn achterhoofd. Vanuit daar vlecht ik in, als ik niet meer verder kan achter mijn hoofd haal ik mijn haar naar de linkerkant en vlecht verder. Zo valt je vlecht eigenlijk uit zichzelf niet recht naar achteren maar links over je schouder.

In het midden en linksboven heb ik vanuit een zijscheiding twee invlechten gemaakt. Eentje rechtsom mijn hoofd en eentje linksom mijn hoofd. Die heb ik helemaal gevlochten zodat je gewoon twee invlechten hebt, die rechter achter je hoofd eindigen. Die draai je dan om elkaar heen zet je vast met schuifspeldjes of een elastiekje.

Links onderin heb ik twee invlechten gemaakt, eentje rechtsom en eentje linksom. Die heb ik op mijn achterhoofd samen laten komen. Vanuit het punt dat ze samen komen heb ik een vissengraat gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!