10-01-2013

Health; Groen/Bruin/Rood/Paarsachtig Monster

Ik heb een heerlijk receptje voor een smoothie. Op nieuwjaarsochtend zei mijn vriendin (waar ik had geslapen) vol enthousiasme; laten we het jaar goed beginnen, ik ga een gezonde smoothie maken! Lekker, dacht ik meteen. Tot ik hoorde wat er in zat. Spinazie… Nou moet je weten dat ik doorgaans gruwel van spinazie. Ik houd er gewoon echt niet van. Krijg het niet weg, tenzij het in een roerbakgerecht zit of met heel veel aardappelen en jus. Maar ik laat me natuurlijk niet kennen en zei dat ik wel een klein glaasje zou willen proberen. Want wie niet waagt, wie niet wint. Na wat geratel van de blender kwam daar mijn smoothie. En hij ziet er echt smerig uit. Dat moet ik wel zeggen. Hij is bruin, maar toch roodachtig met stukje groen erdoorheen. Smakelijk eten zou ik zeggen J Ik neem een hapje en tot mijn verbazing is het apparaat echt heeeeeeeeeeeeerlijk!!! Dit had ik echt niet verwacht. De spinazie proef je helemaal niet meer (nou ja, bijna niet meer) en de andere smaken zijn overheerlijk. Een ware verrassing voor je smaakpapillen. Nu hoor ik jullie denken; Hoe maak je dat dan? Het is zo simpel! Het volgende heb je nodig;

     1 perssinaasappel (geschild en in partjes), sap van een halve citroen, 4 blokjes diepvriesspinazie, 2 handjes zomerfruit uit de diepvries (doosjes van de AH)

Ikzelf doe er dan nog een shotje Aloe Vera bij. Dit allemaal gooi je in de blender, even laten ratelen en pruttelen en klaar is Kees! Mocht je het nog een beetje te dik vinden, dan kan je er nog een scheutje jus d’orange bij doen. Oh ja TIP; lepel 'm op met een ijslepel of iets dergelijks. Zo is 'ie namelijk een stuk lekkerder!










Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!