17-12-2012

Run; #2 en #3 ... exhausted!

Run nummer 2 en 3 zijn een feit. Ik heb al ondertussen al meerdere gelopen hoor, maar dit zijn de nummer 2 en 3 van de runs die ik bijhoud. Ik vind het leuk om mijn runs bij te houden, niet alleen voor jullie, maar ook om zelf later het één en ander hierover terug te kunnen lezen... Kijken of ik vooruitgang boek ;-)

Run nummer 2 (woensdag avond) was 5 minuten opwarmen, 10 minuten lopen, 3 minuten wandelen en dan weer 10 minuten lopen. Met een cooldown van 5 minuten. De eerste 10 minuten gingen goed, ik zat lekker in mijn tempo, al had ik wel last van de koud die op mijn keel slaat. Daardoor krijg ik last van mijn ademhaling en moet ik me behoorlijk concentreren op in- en uitademen. Maar goed, als dat het enige is!! Die eerste tien minuten gingen dus lekker, toen ik het teken hoorde dat ik mocht gaan wandelen had ik het gevoel dat ik nog wel een stuk kon lopen. Maar ik houd me aan mijn schema en ging dus wandelen. Normaal draai ik om en loop ik het zelfde stuk weer terug als ik het signaal 'Halfway point' hoor. Maar dit keer was ik al bijna bij de boulevard, dus leek het me wel leuk om terug te lopen via de boulevard. Waar een behoorlijke wind stond! En toen mocht ik weer tien minuten lopen. Nou het leek wel of ik net was begonnen met hardlopen! Ongelooflijk, ik kreeg het niet voor elkaar om langer dan drie minuten te lopen. Waar het aan lag? Ik heb echt geen idee! Ik had geen extreme last van mijn benen, mijn ademhaling or what so ever. Ik liep zoveel mogelijk en tussendoor wandelde ik. Tja, het is niet anders. Soms loopt het gewoon niet zo lekker. Ik was blij toen ik thuis kwam!!

Run nummer 3 vond plaats op zaterdagochtend. Het was een stuk minder koud en ik heb me dan ook de pestpokken gezweet, aangezien ik me net zo dik had aangekleed als woensdagavond. Vandaag moest ik 5 minuten warmlopen, 15 minuten hardlopen, 3 minuten wandelen en dan nog eens 5 minuten hardlopen. 15 minuten hardlopen.... God... waarom doe ik dit ook alweer? Op één of andere manier stond mijn playlist ook verkeerd ingesteld. Ik kreeg alleen maar nummers te horen van Adele, Coldplay etc. En daar loop ik niet lekker op. Ik loop graag met wat 'opzwepende' muziek. Mijn hardloop album is dan ook; I'm in Ibiza bitch... Juist ja, kan je je een voorstelling maken?? ;-) Maar goed, 15 minuten hardlopen. So I did. Het was zwaar en ik ging mega traag (zou het aan de playlist liggen??) maar ik heb wel de 15 minuten uitgelopen. 3 minuten wandelen en weer 5 minuten lopen, wat te overzien is. Deze run ging lekker, al merkte ik wel dat de laatste 3 minuten van de eerste 15 echt het uiterste van me vroeg. Maar ja, als je jezelf niet elke keer een beetje meer geeft, kom je ook niet verder! 

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!