20-09-2012

Herfststormen

Donderdagochtend, 20 september

Ik hou van de zomer. Heerlijk als ik het zonnetje op m'n huid voel schijnen. Erg fijn om een beetje kleur op m'n gezicht te krijgen. Fijn om mijn vrolijke zomerkleding te dragen. Lekker slippers aan, of mooie open schoenen met een hakje. Super om te zien dat mijn haar zo lekker oplicht in de zon, scheelt weer haarverf!

Maar als ik in september 's avonds in m'n bedje lig en de herfstwind al langs m'n raam hoor razen ben ik toch stiekem ook weer een beetje blij. De knusse avondjes gaan weer komen. De kaarsjes en lichtjes vroeg aan. Met een boek of een leuk tv programma op de bank, in de ene hand een koekje en in de ander een grote mok thee. Mooie laarsjes dragen (maar eerst kopen!!). Heerlijk warme truien en dikke sokken dragen.



'De herfststorm raast voorbij
Om alle zomer weg te waaien
De zon stapt nu opzij
En maakt plaats voor wolken

Laat de storm waaien door je leven
Ze neemt je zorgen en lost het op
Alles wat je wilt, mag je haar geven
Ze neemt het mee, net als blaadjes

Als een boom die zijn bruine blaadjes verliest
Mag ook jij nu jouw oude stukjes laten gaan
Zie maar waar jij voor kiest
Deze herfststorm zal schoon schip maken

Herfststormen bieden de kans fris te beginnen

Gebruik de winter om tot rust te komen
In de lente, zal je zien, ga je weer leven van binnen
Om in de zomer vervolgens weer volop te kunnen bloeien'
-Citaat uit eigen werk

Liefs, Pat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leave me a comment!